VAŘÁKOVY ZÁVODY
Datum:
31.5.2008

Sobota 31.5., patřila již po šesté Vařákovým závodům v Horním Lidči. Ráno zhruba v 7:45 jsme s Mizdou (Ondřej Mizera) a Davidem Kavanem vyrazili z Rožnova pod Radhoštěm. V místě závodu jsme byli ještě před devátou hodinou a tak jsme si museli chvíli počkat na začátek prezentace. Start, kterého se zúčastnilo něco přes 60 závodníků, byl naplánován na desátou hodinu. Teplota vzduchu se mezitím stihla vyšplhat až na nepříjemných 35stupňů na slunci, což nikomu ve startovním poli rozhodně neulehčovalo situaci. Start proběhl v poměrně poklidném tempu, které se ovšem po projetí zaváděcího kola začalo rychle stupňovat. Po vyjel projetí vesnicí na nás čekal opravdu výživný a táhlý kopec, měřící bezmála 8km. Někteří borci pojali stoupání opravdu zostra a čelo pelotonu o pěti lidech se zbytku rychle vzdalovalo. Mizda nasadil hned v začátku a lehce mi ujel, já jsem společně s Davidem spolupracoval v polovině druhé skupinky. V průběhu celého kopce jsme dojeli pár borců, na vrcholu pak i Mizdu. Trať se chvíli vlekla po lukách nad Lidčí, ale nakonec nás překvapil příjemně dlouhý sjezd, ten byl však po chvíli vystřídán dalším prudkým kopcem. Makadamem posypané stoupání dalo všem docela zabrat, ovšem odměnou za zdolání této pasáže byl krásný technický úsek trati v lese, který nás dovedl až pod závěrečné stoupání k místnímu JZD, po němž se vjíždělo do druhého kola, kde se už toho moc dělat nedalo. Závod jsem nakonec dokončil na 14.místě, Mizda pak hned za mnou na místě 16., David skončil 17. Závod se nám líbil, trať byla dobře značená a poměrně náročná. Zázemí celé akce bylo průměrné. Plánujeme účast i v příštím ročníku, snad i s účastí na večerním koncertě.