BÍLÝ KÁMEN - LIBAVÁ
Datum:
1.5.2008

Rok utekl jako voda a tak opět vyrážím na tuhle nezávodní, čistě cykloturistickou akci. Letos jedu sám, vloni mě doprovázel brácha Jarek, ale jeho zdravotní stav mu to tentokrát neumožnil.
Takže ráno,krátce před 6:30 h vyrážím na bajku, abych stihl rychlík Bečva do Valašského Meziříčí. V 6:56 už sedím ve vlaku a svištíme do Olomouce. Okolo 8:00 h jsme tam, beru kolo, nasedám a šlapu směr Velká Bystřice. Potkávám partičku z Přerova, jsou to cykloturisti a jedou velmi pohodové tempo. Taky se neženu, dnešek beru jako rozjetí na sobotní Šelou maratonem (90km). Cestou klábosíme, projížíme přes Hrubou Vodu a u Smilova nás čeká Vjezd do VVP Libavá. Odtud, po zaplacení symbolického vstupného, již jedu sám podle mapy, kterou jsem obdržel. Cestá je suchá, asfalt-hlína. Jedu na Rubenách 1,4" a zdá se že, jsem zvolil správně. Pár kilometrů před Velkou Střelnou začne jemně poprchat a trvá to cca hodinku. Na Velké Střelné se zdržuji jen chviličku, udělám pár fotek a pokračuju směr Nová Ves nad Odrou. Okolí je celkem nezajímavé, až u Nové Vsi po levé straně je nějaké jezírko. Zanedlouho opouším VVP a vyjíždím na Zeleném Kříži. Odtud je to 8km do Potštátu po hlavní silnici a za ním vjíždím znovu do VVP u obce
Kovářov. Stoupám obcí stále do kopce, místy je krásná silnice. Dostávám se k bývalé obci Barnov, ze kreré zůstal jen pamětní kámen a cedule s názvem této obce. Je zde velké jezero pro armádní ůčely. Dále jedu do Oldřůvek a posléze nadobro VVP opouštím. Jedu okolo několika břidlicových dolů a přes Hadinku se dostávám do Klokočůvku. Odtud je to už jen 50km čistě asfaltového přesunu. Domů dorážím v 16:30 h a v nohách mám 154km.